Premiery Toyoty na Kongresie Nowej Mobilności. Poznajcie bZ4X, bZ4X Touring, C-HR+ oraz Urban Cruiser

1 miesiąc temu 42

Podczas Kongresu Nowej Mobilności w Katowicach polską premierę świętowały aż 4 elektryczne Toyoty. Najnowsze SUV-y bZ4X, bZ4X Touring, C-HR+ oraz Urban Cruiser sprawiają wrażenie dojrzałych konstrukcji, dzięki którym japońska marka wreszcie zaistnieje na rynku aut elektrycznych w Polsce. 

Ponad 430 samochodów Toyoty z rabatami do 20%: Poznaj ofertę

Jak co roku Kongres Nowej Mobilności stał się miejscem licznych premier samochodów elektrycznych na polskim rynku. Podczas tegorocznej edycji najbogatsze stoisko miała Toyota, która w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach zaprezentowała aż 4 modele elektrycznych SUV-ów w postaci bZ4X, bZ4X Touring, C-HR+ oraz Urban Cruiser. Toyota bZ4X jest wersją po gruntownej modernizacji, natomiast pozostałe samochody są już zupełnie nowymi modelami w gamie japońskiej marki. Przyznam się, że podchodziłem do tych aut z pewną rezerwą, tymczasem każde z nich zrobiło na mnie dobre wrażenie i sprawiają one wrażenie dojrzałych konstrukcji. 

Toyota bZ4X

Zacznę od Toyoty bZ4X, która otrzymała gruntowną modernizację. Auto nie jest już nową konstrukcją, gdyż zadebiutowało jesienią 2021 roku jako pierwszy zbudowany od podstaw globalny samochodów elektryczny Toyoty. Oparto go na platformie e-TNGA. Z zewnątrz samochód zyskał nowy przedni pas z przeprojektowanymi reflektorami, który nie tylko wygląda ładniej i nowocześniej, ale przede wszystkim jest też bardziej opływowy. Współczynnik oporu powietrza Cd spadł z 0,29 do 0,27. Wpływ na aerodynamikę mają również felgi  o nowym kształcie, bardziej opływowe lusterka zewnętrzne, przeprojektowany tylny spojler oraz poprawiony przepływ powietrza pod nadwoziem.

Premiery Toyoty na Kongresie Nowej Mobilności. Poznajcie bZ4X, bZ4X Touring, C-HR+ oraz Urban Cruiser

Toyota bZ4X otrzymała też przeprojektowaną kabinę, która teraz przypomina nowsze modele jak bZ4X Touring i C-HR+, o których zaraz wspomnę. Sprawia wrażenie estetycznej i solidnie zmontowanej, a przede wszystkim przekonuje przestrzenią i komfortowymi siedziskami w obu rzędach (rozstaw osi 2,85 m). Na brak schowków i półek również nie będziemy narzekać. Bagażnik pomieści jednak dość przeciętne jak na wymiary auta (4,69 m) 452 litry, za to pod jego podłogą wygospodarowano spory schowek na kable. 

Toyota bZ4X dostępna od ręki na Superauto.pl: Przejdź do oferty

Najważniejsze zmiany zaszły w układzie napędowym

Najważniejsze zmiany zaszły jednak tam, gdzie tego nie widać na pierwszy rzut oka. Samochód otrzymał przeprojektowany układ napędowy i wydajniejsze baterie o pojemnościach 54 oraz 69 kWh netto (dotychczasowe miały 64 kWh brutto). Co jednak istotniejsze, samochód jest o około 50 kg lżejszy (waży 1845 kg, najmniej w segmencie), a same baterie mają większą gęstość energii. W zależności od wersji samochód rozwija teraz 167, 224 lub 343 KM w topowym wariancie AWD. Bazowa odmiana FWD występuje tylko z ogniwami 54 kWh, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,6 s i oferuje 444 km zasięgu w cyklu mieszanym WLTP. Środkowy wariant FWD ma już baterie o pojemności 69 kWh , przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,4 s i pozwala na pokonanie 569 km (o 53 km więcej niż dotychczas). Topowa wersja AWD również posiada akumulatory o pojemności 69 kWh, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 s i oferuje zasięg na poziomie 516 km (więcej o 95 km).

Średnie zużycie energii w przypadku bazowej odmiany wynosi 13,9 kWh (mniej o 15% niż dotychczas), co czyni Toyotę bZ4X najbardziej energooszczędnym modelem w segmencie. Szybkie ładowanie (DC) trwa teraz 28 minut (w zakresie 10-80%), a opcjonalna ładowarka pokładowa 22 kW umożliwia naładowanie baterii w zakresie 10-100% w 3,5 godziny. Samochód zyskał także funkcję przygotowania baterii do ładowania oraz zaktualizowane oprogramowanie, które ułatwi planowanie podróży autem elektrycznym. Odświeżona Toyota bZ4X trafi do salonów już w grudniu bieżącego roku. 

Toyota bZ4 Touring

Pora na bZ4 Touring, która jest największym modelem elektrycznym w aktualnej gamie Toyoty (w planach jest jeszcze większy SUV z trzema rzędami siedzeń, docelowy nastepca Highlandera). Jest to tak naprawdę przedłużona Toyota bZ4X o eleganckiej sylwetce przypominającej podniesione kombi.  Z tyłu znajdziemy nowe, smuklejsze lampy, zaś wnętrze przeniesiono z bZ4. Nowa wersja nadwoziowa jest o 140 mm dłuższa (4830 mm długości) i 20 mm wyższa (1670 mm wysokości) od SUV-a bZ4X, co zwiększa komfort pasażerów. Auto ma także o ponad 33% większy bagażnik – jego pojemność zwiększyła się o 148 litrów, do 600 litrów. Samochód pozwala holować przyczepę o masie do 1500 kg. 

Premiery Toyoty na Kongresie Nowej Mobilności. Poznajcie bZ4X, bZ4X Touring, C-HR+ oraz Urban Cruiser

Poznaj gamę SUV-ów Toyoty z atrakcyjnym finansowaniem: SUV-y Toyoty dostępne od ręki

Toyota bZ4X Touring będzie dostępna z napędem na przednią oś o mocy 224 KM oraz wszystkie koła XMODE o mocy 380 KM. Bez względu na rodzaj napędu bZ4X Touring ma większy akumulator litowo-jonowy o pojemności 74,7 kWh brutto oraz ładowarkę pokładową, która w zależności od wersji będzie miała moc 11 kW lub 22 kW. Maksymalna moc ładowania prądem stałym (DC) wynosi do 150 kW. Podobnie jak w bZ4X, producent chwali się zaawansowanym napędem na obie osie XMODE. Samochód trafi do salonów w czerwcu 2026 roku. 

Toyota C-HR+

Największą gwiazdą stoiska Toyoty okazała się C-HR+. Samochód, który ze swoim hybrydowym odpowiednikiem, ma wspólną tylko nazwę, jest zupełnie nową konstrukcją, ma większy aż o 11 cm względem C-HR i o 6 cm względem RAV4 rozstaw osi. Co więcej, C-HR+ mierzy 4,52 m, co oznacza, że jest nieznacznie większa nawet od Corolli Cross. Bagażnik pomieści 416 l, czyli nieco więcej niż w C-HR. Jest to zdecydowanie najładniejszy z elektrycznych SUV-ów Toyoty, którego smukła sylwetka z łukowatą linią dachu i ukrytą w słupku C klamką tylnych drzwi nawiązuje do aut coupe. Przedni pas przypomina natomiast bZ4X. Kabina z niewielką kierownicą i 14-calowym wyświetlaczem systemu infotainment również przypomina bZ4X i jest znacznie przestronniejsza od tej w hybrydowym odpowiedniku. 

Premiery Toyoty na Kongresie Nowej Mobilności. Poznajcie bZ4X, bZ4X Touring, C-HR+ oraz Urban Cruiser

Toyota C-HR+ dzieli układ napędowy z nowym bZ4X – dostępne będą baterie o dwóch pojemnościach (57,7 kWh i 77 kWh brutto) oraz silniki elektryczne o mocach od 167 KM do 343 KM. Bazowa odmiana FWD o mocy 167 KM i z bateriami 57,7 kWh oferuje zasięg do 484 km według normy WLTP. Środkowy wariant FWD o mocy 224 KM z ogniwami 77 kWh przejedzie już aż 635 km na jednym ładowaniu. Z kolei topowa odmiana AWD może pochwalić się przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,2 s. Samochód trafi na rynek w marcu 2026 roku.

Ponad 80 egzemplarzy Toyoty C-HR dostępnych od ręki: Zobacz ofertę

Toyota Urban Cruiser

Ostatnią z nowości jest miejski SUV w postaci Toyoty Urban Cruiser. Tak, dobrze słyszycie - Toyota powróciła do tej nazwy po 11 latach. Samochód jest konstrukcją opracowaną w ramach kooperacji z Suzuki (bliźniaczym modelem jest Suzuki e Vitara). Toyota Urban Cruiser mierzy 4,28 m długości, jednak producent podkreśla, że z tyłu wygodnie zmieszczą się dwie dorosłe osoby. Rzeczywiście tak jest. Auto dostępne będzie z litowo-żelazowo-fosforanowymi bateriami o dwóch pojemnościach (49 kWh i 61 kWh brutto), trzech wariantach mocy (od 144 do 184 KM), a także z napędem na przód lub na cztery koła. Bazowa odmiana FWD o mocy 144 KM z bateriami 49 kWh pokona 300 km na jednym ładowaniu, zaś wariant FWD o mocy 174 KM z ogniwami 61 kWh przejedzie już 400 km. Wersja AWD ma baterie 61 kWh, rozwija 184 KM i oferuje 350 km zasięgu. Samochód trafi na rynek w I połowie 2026 r. 

Premiery Toyoty na Kongresie Nowej Mobilności. Poznajcie bZ4X, bZ4X Touring, C-HR+ oraz Urban Cruiser

Przeczytaj źródło