Jest pilny komunikat. Cała Warszawa sparaliżowana na kilka dni

1 dzień temu 7

Pierwsza linia warszawskiego metra zostanie całkowicie wyłączona z ruchu na kilka dni. To oznacza, że tysiące mieszkańców codziennie korzystających z podziemnej kolejki będą musieli znaleźć alternatywne środki transportu.

Modernizacja metra

W czwartek, 13 listopada, wieczorem rozpoczną się prace modernizacyjne na linii M1. Do końca kursowania w niedzielę, 16 listopada, pociągi nie będą jeździły na trasie Wilanowska – Słodowiec. 

W tym czasie Metro Warszawskie przeprowadzi wymianę urządzeń sterowania ruchem i modernizację podstacji energetycznej. Nowoczesne systemy zostaną zamontowane na stacjach: Centrum, Świętokrzyska, Ratusz-Arsenał i Dworzec Gdański.

Dodatkowo, Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM) wymieni rozdzielnicę prądu stałego na stacji Politechnika. Wszystkie działania zostały tak zaplanowane, aby przerwa w ruchu była jak najkrótsza i jak najmniej uciążliwa dla podróżnych. 

Jak podkreślają przedstawiciele metra, inwestycja pozwoli zwiększyć niezawodność systemu sterowania ruchem pojazdów oraz ułatwi szybsze reagowanie na ewentualne awarie w przyszłości.

Kiedy metro nie będzie kursować i które stacje zostaną zamknięte?

Ruch pociągów na linii M1 zostanie wstrzymany od czwartku, 13 listopada, od około godziny 21:30, aż do zakończenia kursowania w niedzielę, 16 listopada. W tym czasie metro będzie kursowało tylko na dwóch skróconych odcinkach:

  • Młociny – Słodowiec,
  • Kabaty – Wilanowska.

Na pozostałej trasie aż 10 stacji metra będzie nieczynnych. Będą to:
Wierzbno, Racławicka, Pole Mokotowskie, Politechnika, Centrum, Świętokrzyska, Ratusz Arsenał, Dworzec Gdański, Plac Wilsona i Marymont.

Na czas zamknięcia odcinka miasto uruchomi zastępczą komunikację, która pozwoli pasażerom wygodnie przemieszczać się między południową i północną częścią Warszawy.

Zastępcze autobusy ZM1

Najważniejszym elementem komunikacji zastępczej będą autobusy linii ZM1, które będą kursować codziennie od wczesnych godzin porannych aż do około godziny 2:30 w nocy.

Częstotliwość kursów:

  • w ciągu dnia – co ok. 3 minuty,
  • w niedzielę – co ok. 4 minuty,
  • wieczorami – co 5–7,5 minuty.

Trasa autobusów ZM1: Z przystanku Metro Wilanowska 04 w Alejach Niepodległości (tuż przy stacji metra Wilanowska), autobusy pojadą wzdłuż trasy linii M1 do pętli przy stacji Słodowiec.

Autobusy będą zatrzymywać się w pobliżu nieczynnych stacji metra:
Wierzbno, Racławicka, Pole Mokotowskie, Politechnika, Centrum, Świętokrzyska, Ratusz Arsenał, Dworzec Gdański, Plac Wilsona, Marymont.

ZOBACZ TAKŻE: Karol Nawrocki odpowiada Tuskowi. “Premier nie jest królem”

Zastępcze tramwaje - nowe linie 61 i 76

Oprócz autobusów, na ulice Warszawy wyjadą specjalne linie tramwajowe. Ich trasy zostały zaplanowane tak, by przebiegały w pobliżu zamkniętych stacji metra i ułatwiły dojazd do centrum.

Linia tramwajowa 61: Będzie kursować od pętli Wyścigi, ulicami Puławską – Marszałkowską – gen. W. Andersa – A. Mickiewicza – J. Słowackiego – Marymoncką, a następnie przez most Marii Skłodowskiej-Curie do pętli Winnica.

Linia tramwajowa 76: Wyruszy z Miasteczka Wilanów i pojedzie trasą podobną do linii 16, a następnie ulicami Marszałkowską, gen. W. Andersa, A. Mickiewicza, J. Słowackiego i Marymoncką, aż do pętli Tarchomin Kościelny.

Trasy obu linii będą przebiegały w pobliżu najważniejszych stacji metra M1: Politechnika, Centrum, Świętokrzyska, Ratusz Arsenał, Dworzec Gdański, Plac Wilsona, Marymont oraz Słodowiec.

Warto dodać, że tramwaje linii 61 będą kursować również w nocy z piątku na sobotę (14/15 listopada) oraz z soboty na niedzielę (15/16 listopada) – do około godziny 2:30, czyli w czasie, gdy zwykle jeździ nocne metro. Na czas prac zawieszone zostanie kursowanie linii tramwajowej 14.

Przeczytaj źródło